title
title
title
title
title
title
מהנעשה בגיל עוז- מסכמים שנה

שיעורי תנועה וותיקים ילדים

מסכמים שנה:

"כל השבוע אני מחכה ליום שני"

ומדוע יום שני? ביום שני נפגשים ילדי כיתה ג' וחברי גיל עוז לשיעור תנועה משותף.

שתי קבוצות מקהילות שונות נפגשות כל שבוע באותו היום ובאותה השעה.

שיעור תנועה ומחול לוותיקים ולילדים בסטודיו המוכר. בזה הסטודיו נרקמו מערכות יחסים וקשרי ידידות.

בכל שבוע נפגשנו למדנו, חקרנו, שיחקנו , צחקנו והשטתנו.

בין ריקוד משותף, לתרגיל מאתגר תמכנו אחד בשני. בין עבודת קצב לתרגיל שיווי משקל הקשבנו אחד לשני. בין תנועה מאולתרת למתוכננת התאמנו את עצמנו אחד עבור השני. וזה מהותו של הקשר, הקשר החם והטבעי בשיעורי התנועה נוצר מתוך עשייה משותפת, בה נדרשת הקשבה, תמיכה והתאמה.

חיפשתי פרוש למילה קשר וזה מה שמצאתי לפי האתר "רב-מילים" :

· "קשר - מערכת יחסים בין בני אדם, מגע חברתי, יחסי קרבה, ידידות או חברות בין בני אדם. חיבור רגשי, רעיוני, הגיוני וכד' בין שני דברים, יחס כלשהו בין שני דברים."

וכפי שנאמר, אכן נוצרה מערכת יחסים קרובה בין הילד לוותיק אשר נהנו זה מחברתו של זה.

בתחילת שנה נכנסו הילדים בביישנות לחדר הסטודיו בעוד הוותיקים כבר מחכים להם במעגל מסודר. כל ילד הביט באי - נוחות לעבר החבר החדש "שהוצמד" לו. כל ילד הסתתר מאחורי דף שאלות -היכרות שהכין בכיתה. זה הדף דרכו החלו את ההכרות הראשונית. בעוד הם יושבים אחד מול השני ומקריאים שאלות ואני מבחינה שהילדים בכלל לא משירים מבט. הם מקריאים שאלה אחר שאלה וספק ומקשיבים. החשש והמבוכה נוכחים בעוצמה.

במהלך הזמן שיעור אחר שיעור, תרגיל לצד תרגיל, שמחת המפגש הראתה את פניה החדשות. הילדים החלו להיכנס לחדר-הסטודיו במאור פנים וחלקם בריצה מזנקים בחיבוק- חם אל החבר החדש. הוותיקים קולטים את הילד תמיד בזרועות פתוחות תוך קריאת התפעלות, מחמאה וחיוך. איזה כייף!

יש ילדים שרקמו קשר במהירות ויש ילדים שאט אט נפתחו. אשרי הסבלנות ועבודת החינוך הקדושה שחברי גיל-עוז הביאו עימם. כל תלמיד קיבל חבר אמתי שתומך בו. חבר מעודד, מסביר, קורץ בשובבות ומקבל כל טעות בהבנה וכל הצלחה בשבח והלל. הילדים הרגישו ביטחון ואהבה והעניקו חום ושמחה.

שיעורי התנועה נוצרו בדיוק לשם כך, לבניית מערכות יחסים בין דוריים. למציאת המכנה המשותף תוך הכרה שרב המשותף על השונה, זה נותן וזה מקבל וכן בחזרה.

אשרינו שזכינו להיות עדים לתהליך משמעותי זה ומי ייתן ונחכים ליצור עוד שיתופי - פעולה רבים וטובים.

השותפים לדרך הם: אהובה אוזן אם הבית בבית גיל-עוז, גדי ליאון רכז מיזם נש"ר ומומחה שיקומי, קרן מחנכת הכיתה ואנוכי צמרת פשחור מורה לתנועה.

חברי קבוצת הוותיקים: אילן אורן, אמה אזולאי, אמוץ פרנק, דינה ישראלי, חנה אורן, חנה יונאי, טובה בנדיקט, יהודה בינון, יהודית רוזנברג, רותי שליו ושושקה שניר.


צמרת פשחור

מורת התנועה

גלריית תמונות