title
title
title
title
title
title
הנהגת הבריאות - הליקוט

הליקוט

לפני המהפכה החקלאית היו בני האדם ציידים-לקטים שצדו וליקטו את מרבית מזונם בטבע - פירות, שורשים, אגוזים, ירקות ועלים ירוקים.

בתהליך ההתיישבות התמעט חלקו של הלקט במזונם והאדם הפך תלוי במזון שגידל ותיעש.

מסורת הליקוט הולכת ונעלמת וקיים ערך רב בשימורה. נפלא ללמוד ולהכיר את השפע שיש לאדמה לתת לנו, לזהות את צמחי המאכל הצומחים סביבנו ולדעת להשתמש בהם.

בעידן הטכנולוגי והמודרני לליקוט-אכילה מה"סופרמרקט" של הטבע, תרומה רבה לחיבור בני האדם לטבע והפיכתם לחלק מהסביבה הטבעית.

לליקוט ערך בריאותי זה ברור, אך הוא גם בעל ערך חברתי - מלקטים ביחד עם חברים או בחיק המשפחה ושומרים ביחד על הטבע.

אכילה מהטבע היא מגוונת, לכל צמח השפעה משלו על המנה, עונת הקטיף מתאימה ואופן הבישול המיוחד לו – אנו בעיצומה של עונה בה שפע אפשרויות ליקוט סביבנו.

מומלץ, צאו לשטח:


רגילת הגינה

עשירה באומגה 3 , חמצמצה, נהדרת בסלט.

חפשו אותה ליד הבית, אין צורך להרחיק.



תרד בר

עשיר בחלבון כלורופיל וברזל. מצוין לממולאים, חביתות ירק, פשטידות וסלטים.

גדל בשטחים הפתוחים בשולי הישובים.



חלמית, או בשמה העממי "חוביזה"

בד"כ אוכלים את הפרי שלה, אך החלק הבריא והטוב ביותר הם העלים והגבעולים הטריים שמכילים הרבה חלבון כלורופיל וברזל, אפשר לאכול את העלים כמו שהם ואפשר לעשות איתם חביתת ירק וקציצות מצוינות.



סרפד לא לפחד!

גלגלו את העלה, מעכו ואיכלו חי, כמו באחיו צמחי הבר הירוקים, יש שפע של חלבון כלורופיל וברזל.

מצוין לתה וציר מרק.