title
מהנעשה בגיל עוז - יום הוותיק תש"ף - 2019

יום הוותיק תש"ף - 2019 - חוף השרון

יום הוותיק, יום חג הוא אצלנו בעמותה.

גמלאי עמק המעיינות, יוצאים יחדיו לטייל באזור הנבחר.

מגוון של טיולים, עם המון רגש נבנים חרש,

ולאחר מספר חודשים, יוצאים אל הדרך.

הטלפונים זורמים והגמלאים נרשמים

מתעניינים, מתלבטים ולבסוף בוחרים.

השנה יצאנו אל חוף השרון, אזור פחות מוכר וידוע, ויחד עם צוות המדריכים נחשפנו אל השרון בהדרו.

"סיפורם של הלורדים", בהדרכת חנוך ויזר, עסק בסיפורם של בעלי ההון הפרטי ותרומתם למפעל הציוני.

"אריה,אריה, קום התנדב לגדוד העברי" בהדרכת ענת הופמן, חשף את הנרטיב של המתנדבים היהודים בצבא הבריטי וגבורתם.

"רעננה בשיר ואומר" דרך סיפור ושיר נחשפנו לסיפורה של חווה פרטית שהפכה עם הזמן לאחת הערים במדינה.

"בין מים, חול, ברזל ואנשים" בהדרכת שולי ירקוני הכרנו מעט מהאמנים בשרון ויצירותיהם המרתקות.

"השרון הצפוני" בהדרכת איריס זרטל, נע בין גבולות התפר ובמערכות יחסים בין ערבים ליהודים החיים יחדיו לצד היסטוריה משותפת, התישבות וחלומות.

"ג'לג'וליה שלא הכרנו" בהדרכת עאיד חבר בעמותת "דרכים שלובות" שמטרתם לטפח את מערכות היחסים בין יהודים לערבים ע"י הכרת הישובים הערבים במשולש ופתיחתם לתיירות יהודית

ולבסוף אל מטיבי הלכת "דרך פרצת רכס בכורכר" בהדרכת שובל מדמון שנעו לאורך חוף הים ונהנו מהליכה, שכשוך וגלישה בדיונות

מרכז היום יצא בהדרכת נעמי גושן אל קיבוץ גבת ולמוזיאון "עולם קטן גדול" , מוזאון משפחתי שמציג אמנות מיניאטורית וחושף אותנו לחיו של האומן שהגיע ממזרח אירופה לאחר קום המדינה ולבסוף נהנו מארוחת צהרים בקיבוץ דליה.

לאחר הטיולים התכנסנו כולנו לארוחת הצהרים בקיבוץ גבעת חיים, נהנינו מארוחה עשירה ומהביחד.

פגשנו את איריס מנהלת גיל עוז שנשאה דברים ואת חברי ההנהלה שמחזקים את איריס והצוות של גיל עוז לעוד שנים רבות של עשייה.

אסיים בתודה ענקית לכם הגמלאים שבאתם ליהנות יחדיו מיום מיוחד שכולו נבנה למענכם. תודה לצוות גיל עוז רויטל , ורד, אמירה, פנינה, דוד, דבורה שהייתם שם וליוויתם את הטיולים

תודה לענבר, לגדי ולצוות מרכז היום על שיתוף הפעולה בהכנת הטיול, לצוות המדריכים שעשו עבודתם בצורה מדהימה

ניפגש בטיול הבא

לצפייה באלבום התמונות מכל המסלולים לחצו כאן

סופי עטרה שבח

רכזת טיולי גיל עוז

"אריה,אריה, קום התנדב לגדוד העברי...."

וותיקי העמק יצאו לטיול באזור עמק חפר ועד לרעננה - השרון בהדרו. מסלול טיולנו התמקד בנושא ה"גדוד העברי".

התחלנו את טיולנו במוזיאון בית הגדודים, שם שמענו סקירה על כל נושא העלייה- מתקופת העלייה הראשונה ועד להכרזה על הקמת המדינה.  הסקירה כללה את ההגעה בספינות המעפילים ועל כל מה שאירע עימם.

המשכנו משם לנסוע ל"בית הבאר" בנתניה. שם קיבלנו הסבר על אופן עבודת המשאבות בבאר שהיו קיימות מתקופת העלייה ואיך היתה מתבצעת שאיבת המים לצרכיהם השונים ואופן הזרמתם מחוץ לבאר.

המקום השלישי אליו הגענו בטיולנו היה "יער האילנות", אשר ממוקם בישוב קדימה. זהו יער המתוחזק בידי הקרן הקיימת לישראל. נמצאים ביער הזה מאות סוגי עצים מהם עצים עתיקים מאוד אשר מטופלים היטב.

לסיום הטיול התכנסו יחד עם כל שאר וותיקי העמק בקיבוץ גבעת חיים מאוחד לאורחת צהרים דשנה.

המדריכה שלנו היתה טובה מאוד רהוטה ומובנת היטב ואני בטוח כי וותיקי העמק אשר בחרו במסלול זה נהנו מאוד.

דוד עסיס

אב קהילה בקש"ר וקהילה כפרית

ולעוד מסלול מהנה ומרשים:

"סיפורם של הלורדים" מאת ברכה יואל לחצו כאן לאלבום והסברים

:מסלול נוסף בג'לג'וליה

הסיור בג'לג'וליה נעשה ע"י עמותה הנקראת "דרכים שלובות" ששמה לעצמה מטרה לקירוב לבבות על ידי פתיחת הכפרים הערביים לתיירות של ישראלים יהודים.

פתחנו את הבוקר שלנו באחד המסגדים היפים בארץ המעוצב בסגנון כיפת הסלע.

המסגד נבנה מתרומות של התושבים בג'לג'וליה והסביבה בראשו עומד האימאם, שמנהל את הקהילה מבחינה רוחנית בהתנדבות. האימאם הציג בפנינו את התפילה המכריזה על התפילה וקוראת למוסלמים להגיע אל המסגד. עאיד המדריך תיאר בפנינו את חמש המצוות החשובות באסלאם ומשמעותן. החשיבות בנתינת צדקה לנזקקים ולקיחת האחריות של הקהילה אחד על השני.

ג'לג'וליה היושבת על דרך הים העתיקה נקראת כך משום שהאנשים היו שומעים את רגלי הסוסים והגמלים הנעים בשיירות בדרך הראשי. הגענו אל המסגד הקדום, מהתקופה הממלוכית שבראשו עמד אבו אלעון , מנהיג רוחני שלימים עזב ונקבר ברמלה ועל שמו יש את קללת אבו אלעון.

בין השבילים הגענו אל אחד מהח'אנים הגדולים והמפוארים שמעידים על פעילות כלכלית ומסחרית לאורך התקופות.

נענו אל הגרעין הישובי הקדום ופגשנו את אחד התושבים שסיפר שלפני שנים רבות שהוא הדריך ולקח ערבים רבים אל מכה לקיום מצוות החג.

עאיד המדריך סיפר על החוויות שלו כילד שהסתובב ברחובות אילו והחיבור של אביו למקומיים. סיפורי ילדות מדהימים. נהנינו משתיה קלה , אכילת חלה, בקלאווה ומתוקים נוספים. אין ספק שהסיור נתן מבט שונה על כפרי המשולש וחשבנו לחזור בימי הרמאדן ולהתרשם.

סופי עטרה שבח

רכזת הטיולים

ולסיום:

חברי מרכז יום גיל עוז בטיול בקיבוץ גבת- "בשביל פניה"

ובמוזיאון - "עולם קטן גדול" ביקנעם

בבוקר שמשי ונעים יצאנו כמה עשרות מחברי הבית לטיול בהדרכתה של נעמי גושן המעולה.

תחנתנו הראשונה היתה בקיבוץ גבת, שם התכנסנו מול המבנה הראשון שנבנה בקיבוץ וזכינו לקפה ומאפה ושירה לחימום הקנה.

שמענו על ראשית הקיבוץ ועל ה"חברה פניה" הלוא היא פניה ברגשטיין, אשר הפכה לימים למשוררת שיר הילדים המפורסמת.

הילכנו "בשביל פניה" – סביב מתחם גני הילדים והפעוטונים של הקיבוץ שעל קירותיהם אוירו ונכתבו משיריה של פניה.

חזרנו לאוטובוס לא לפני שעברנו על פני חדר האוכל וראינו את דגל המדינה מתנוסס לצד הדגל האדום.

משם נסענו לאזור התעשיה של העיר יקנעם, שם ביקרנו במקום קסום ומיוחד במינו- "מוזיאון עולם קטן גדול" שהוקם עבור המיניאטורות שהכין משה זמטר. המוזיאון מנוהל בידי בנותיו ובנו של משה שהגיע לגיל 96 ועדיין יוצר.

מוזמנים לצפות באתר המתאר את עבודותיו ואת המוזיאון - לחצו כאן

הילכנו בשבילי התערוכה והוקסמנו ממגוון חומרי המחזור בהם השתמש משה לעבודותיו וההקפדה על כל פרט ופרט. אנו ממליצים בחום לכל אחת ואחד מכם להכיר את המקום וליהנות ממנות כפי שאנחנו נהנינו.

חזרנו לאוטובוס לנהגנו עומרי מכפר נין שהיה נהג מעולה וזהיר ונסענו לסעוד את ליבנו בחדר האוכל של קיבוץ דליה. הארוחה היתה משביעה ועשירה ושמחנו לפגוש את העובדים שהגישו לנו את הארוחה בנעימות ובחיוך רחב.

זו ההזדמנות להודות לסופי עטרה שבח על תכנון הטיול, לנעמי על ההדרכה הנעימה והרגישה ולכל החברות והחברים שהצטרפו ליום מיוחד זה.