title
מהנעשה בגיל עוז - מחוויות יום הוותיק בעמק המעיינות

מחוויות יום הוותיק בעמק המעיינות

ביום שלישי, י"ד חשון, ה- 15 בנובמבר, יצאנו חברי בית גיל עוז לטיול לעין חרוד מאוחד, בהדרכתו המסורה של מנור דביר, בן קיבוץ רשפים. הגענו ביום שטוף שמש נעימה למרגלות חדר האוכל בקיבוץ ופנינו אל פני הגלבוע מתחתנו מדשאות מוריקות ושדרות התמרים הגבוהים.

מנור מדריכנו החזיר אותנו לימים משכבר בתיאורו סיפור מרתק על אדם מיוחד במינו, הלא הוא יאנוש קורצ'אק, או בשמו הידוע פחות, הנרי גולדשמידט.

יאנוש הגיע פעמיים בחייו לבקר בקיבוץ עין-חרוד בשנת 1934 ובשנת 1936, בזירוזה של שותפתו לניהול בית היתומים בורשה- סטפה.

איך הגיע קורצ'אק לביקור זה ומיהו היה, על כל זאת תיאר מנור בצרפו תמונות וטקסטים מרגשים.

הנוף המרהיב, השמש הנעימה והחברותא בצירוף הסיפור המיוחד הזה יצרו יום גדוש בחוויות נעימות וממלאות.

חזרנו אל בית גיל עוז לא לפני שנסענו בדרך נוף יששכר והשקפנו על האדמות החקלאיות ועל הישובים שמסביב, ראינו את התבור והגלבוע ואת רכס רמת יששכר.

ירדנו חזרה מהאוטובוס אל תוך בית גיל עוז ושם סביב שולחנות ערוכים בחגיגיות פגשנו בשאר החברים שיצאו אל עוד שבעה טיולים שונים, התכבדנו בארוחת צהרים חלבית, ירקות טריים חתוכים במגוון צבעים, מאפים ופיצות ועוגות נפלאות מ"קפה בשדה" שבשדה-אליהו, יחד עם שתיה חמה.

התכבדנו בברכתו של רפאל צרפתי, יו"ר העמותה, בברכתו של יורם קרין, ראש המועצה האזורית וב"דובדבן שבקצפת" מופע מרגש של בנות מקהלת "לילך" ה"מכינה" וה"צעירה" בניצוחה של הדס שטורמן.

המקהלה שרה שני שירים-

"שיעור מולדת" של עלי מוהר, לחצו כאן לצפייה

ושירה של נעמי שמר "חליל מקנה סוף" ולבסוף אף הפעילה אתנו בשיר עם תנועות שחיבר את כולנו לתפילה ולתקווה- "חדש ימינו כקדם" - לחצו כאן לצפייה

היה זה יום מיוחד ומרחיב את הלב.

זו ההזדמנות להודות למדריכים של כל מסלולי הטיולים, לסופי עטרה-שבח אשר על התכנון וגיוס המדריכים ולכל צוות הבית שטרח כדי שיום זה יצא כפי שהיה.

נחכה בשמחה לאירועים הנוספים, אנא הרשמו ובואו, ההנאה מובטחת.