title
מהנעשה בגיל עוז - נפגשים בתל-אביב-יפו

נפגשים בתל-אביב-יפו

יום ראשון.

בקר  סגרירי. חבורת אנשים , וותיקי העמק, נאספת בחניית האוטובוסים בגיל עוז. פנינו ליומיים טיול ביפו תל אביב.

אמנם תל אביב גדולה יותר, אבל, יפו קדמה לה. מורשתה נמשכת שנים רבות לתוך ההיסטוריה .  לשם פנינו מועדות.

בדרך עצרנו בנחל אלכסנדר-בגשר הצבים.

אנחנו הגענו לפגישה בזמן, אבל הצבים-כדרכם של צבים- לא בער להם שום דבר. הם כנראה הגיעו לנקודת המפגש הרבה אחרי שאנחנו כבר נסענו.

רק צב אחד, אולי גשש מטעמם, סקר אותנו עם האף למעלה, והחליט שהמאמץ לא ממש שווה.

מזג האוויר די אפור אבל המטריות נשארו בתיקים.

רוח ועננים ושמש מתחלפים בשמיים. אידאלי לטיול.

על הדרכת הטיול מנצח אסף ארזי, שסבא  שלו היה מוותיקי טירת צבי. והנה, ברגע ,חיברנו אותו לעמק.

הגענו ליפו, לנמל. נעמדנו על שושנת הרוחות שמראה כמה קילומטרים מיפו עד.....והעיניים נישאות למרחקים...

מהנמל לסלע אנדרומדה, סיפורים על כיבוש יפו בידי נפוליאון. אסף מחייה ימים רחוקים ואנו מקשיבים ונהנים מהשמש.

יפו עיר שוקקת חיים, גלריות לאומנות שתפסו את מקומן של מאורות פשע, המון מקומות שאפשר לאכול בהם. ראינו חתן-כלה מצטלמים.

גם בשוק הפשפשים טיילנו.

ואז למלון, בתנועה הכבדה והעמוסה של שעות אחה"צ ארוחת ערב ולישון.

יום שני.

פנינו מועדות לעיר הלבנה. העיר ללא הפסקה. תל אביב. אנשים ואוטובוסים וקבוצות מטיילים. חלק ממלאים את המדרכות, חלק מתניידים באופניים, או ברכבים פרטיים. עיר סואנת.

אסף הביא אותנו לתחילתו של שביל העצמאות. 10 תחנות בחייה של מדינת ישראל המתהווה, והעיר תל אביב מימיה הראשונים כאחוזת בית, תל אביב הקטנה.

אנו שמים לב לבתים ישנים שבנויים בסגנונות שונים, והיום משפצים אותם, ומחזירים להם את הדרת פניהם מאז.

פגשנו את נחום גוטמן שמזוהה כל כך עם תל אביב. וטיילנו לאיטנו מתחנה לתחנה. כל תחנה יש לה משמעות והסבר שאסף מספר לנו.

השביל מסתיים במגדל שלום מאיר. ושם עוד עבודות פסיפס לפי ציורי נחום גוטמן. וגם דוד שריר.

למעלה תמונות מקסימות מימי תל אביב  .ילדים משחקים, אנשים בבגדים מהודרים ממלאים בתי קפה. הזמנות למסיבות, גם למסיבת פורים.

פגשנו את נתן אלתרמן, את אילנה רובינא, את ביאליק ועוד אנשי שם.

מביטים בתמונות קוראים מי הם האנשים, ואומרים-הי.. הנה רחוב רוקח...קשה להתנתק, אבל, אין ברירה. חייבים להמשיך.

אז המשכנו.

עלינו לאוטובוס, הזדחלנו שוב בתנועה הסואנת, וסיכמנו שתל אביב היא נהדרת, כדי לבא לבלות וליהנות  ואח"כ חזרה לעמק היפה שלנו.

מנה אחרונה מתוקה ויפה-פארק חוף השרון.

פריחה משגעת ביופייה. פרחים מכל הצבעים, בכל הגדלים. פשוט נפלא. מה רבו מעשיך ה'.

תמונה קבוצתית אחרונה על הדק מעל הגלים הרוחשים שם...למטה...חזרה לאוטובוס ו...הביתה.

תודה גדולה לרויטל ולורד. לאסף ולנהג שלמה. כל אחד עשה כמיטב יכולתו להצלחת הטיול. אכן, הצלחתם. היה לנו טיול נפלא. מהנה. מעניין. מגוון. הכל במינון הנכון.

וכמובן אף טיול לא יצליח בלי המטיילים עצמם.

אז תודה לכל מי שרצה ובא ונהנה.