title
משתפים - שייט על הדנובה

שייט על הדנובה

יצאנו ביום שישי מוקדם בבוקר נחתנו בבודפשט.

הטיול בספינה  היה כלכלה על בסיס פנסיון מלא. קפה ומאפה למשכימי קום. ארוחות שתייה חופשי.

הגענו לבודפשט עשינו סיור פנורמי  ואחר הצהרים עלינו על הספינה . לאחר ארוחת ערב 5 מנות  נהנינו משייט לילי  שעבר ליד בנינים מרשימים ומוארים משני צידי הנהר.

יום 2

יצאנו לטיול בשני חלקי העיר בודה העיר העתיקה עם רחובות מרוצפי אבן וארכיטקטורה מימי הביניים ובחלק של פשט המודרנית בעלת השדרות הרחבות

ובניינים מודרניים , בניין הפרלמנט המכונה עוגת קצפת , ותצפית מגבעת גלרט. אחרי ארוחת צהרים  יצאנו לסיור בעיירת האומנים סנט אנדרה. שטנו הלאה עברנו את "ברך הדנובה" לביקור ב"אסטרגום"  בערב עלינו לספינה לישון.

יום 3

הגענו וירדנו לטייל בברטיסלאבה , בירת סלובקיה לעיר העתיקה. טיילנו במרכז העיר, התיאטרון הלאומי, הקתדרלה הגותית ועוד. המשכנו בהפלגה אל וינה אליה הגענו בערב לארוחה והופעה של הזמרת רקליה (ישראלית).

יום 4

הגענו לוינה נסענו על כביש הטבעת המקיף את העיר העתיקה. ראינו את המבנים המרשימים  טילנו לאורך מדרחוב המשתרע מבנין האופרה עד לקתדרלת סטפן הקדוש. חזרנו לארוחת ערב וכרגיל הופעה של שירים צרפתים ולינה בספינה.

יום 5

אני אקצר , ביקרנו בעיירה בורנשטיין עיירת ימי הביניים  מוקפת בחלקה חומות ושערים. כולל סיפורו של ריצ'ארד לב הארי. המשכנו בהפלגה לאורך עמק הוואכו  המשכנו בהפלגה וירדנו בעיירה מאלק. ביקרנו בעיירה בת 1000 שנה ראינו את המבנים הרנסנסים והבארוקים ואת המנזר הענק הממוקם על גבעה (צילמתי השתקפות בנהר) אחרי ארוחה ערב  והופעת שירי שושנה דמרי כרגיל לינה בספינה.

יום 6

הפלגה במעלה הנהר בשעות אחר הצהרים עגנו בפסאו (עיר שלושת הנהרות"  דנובה, אין, אילז.) יצאנו לסיור רגלי קצר נכנסנו לקתדרלה הגדולה, המפורסמת בזכות העוגב  הגדול ביותר באירופה  והוספתי לכיתוב את הפסל עם לוחות הברית. ראינו את ביתו של הבישוף  את קתדרלת סטפן את הקיר המצויר דויד וגולית. הפלגנו לכיוון רגנסבורג שוב אוכל ומופע.

יום 7

עגינה בעיר  סיור בעיירה ציורית יפיפייה שוב מנזרים קתדרלות כרגיל אוכל ומופע נחמד של 3 שוויצרים לפי התלבושת.

יום 8

נסיעה חזרה לפאסו ומשם נסיעה למינכן וטיסה לארץ.

בקיצור-  היה טיול מדהים. קבוצה שהיוותה חברותא נפלאה ומדריך נהדר חברותי עם הרבה ידע חוש הומור יודע איזה 5 שפות .